So far so good! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jessica Braack - WaarBenJij.nu So far so good! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jessica Braack - WaarBenJij.nu

So far so good!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 November 2015 | Singapore, Singapore

Een hele goeiemorgen!

Naar aanleiding van veel vragen; ja, ik ben weer helemaal beter! Bedankt voor alle lieve en bezorgde berichtjes! Ik heb toen ik me weer een beetje beter voelde het verschrikkelijke Kuta al snel ingeruild voor een gezellig en chill hostel in Sanur. Hier heb ik vrij weinig uitgevoerd :) veel geslapen, gelezen en aan het zwembad gelegen. Waar het eigenlijke plan was om behalve Bali en de Gili's ook Java te verblijden met mijn aanwezigheid heb ik deze stap helaas geskipt, omdat tegen de tijd dat ik me echt weer fit voelde ik nog zo weinig dagen van m'n visum over had dat het niet meer echt de moeite waard was. In plaats daarvan ben ik vanaf Bali daarom gelijk naar Singapore gevlogen. We zullen dus nog maar een keer terug moeten naar Indonesië, wat een straf ;)

Wat een welkome verademing is Singapore, zo in het midden van m'n reis. Waar je in Indonesië wordt dood gegooid met transport en room available mannetjes valt hier niemand je lastig als je bepakt met al je tassen zoekend rondloopt, het is namelijk verboden! Het hostel waar ik verblijf werd me aangeraden door twee meisjes van het surfkamp, en ze hebben geen woord te veel gezegd! De locatie is super, aan Boat quay, een kade met allemaal restaurantjes en barretjes met uitzicht op de hoge gebouwen van het financiële district en het beroemde Marina Bay Sands. Heerlijk om hier een beetje rond te slenteren, en ook in de avond is het zo vet met alle lampjes!! Indrukwekkend.. Waar ik in Indonesië liever niet te lang over straat liep in het donker in m'n uppie is dat hier wel even anders. Het geinige is dat iedereen gelijk denkt dat je in Singapore werkt zodra je zegt dat je uit Nederland komt, schijnbaar zijn dat er zoveel dat dat de standaard is hier.

Gister regende het de hele dag dus heb ik de overdekte winkelcentra hier maar eens geïnspecteerd :) dat was geen straf en een heuse meerdaagse taak als je deze inspectie echt goed wil uitvoeren! Die gekke mensen hier verkopen ook gewoon winterjassen en dikke breisels terwijl het hier nog 30 graden is. Het deed me zelfs even verlangen naar de Nederlandse kou en warme chocolademelk met slagroom en pepernoten ;)

Na deze Westerse tussenstop van een paar daagjes heb ik mn spullen weer gepakt en ga ik vanmiddag de bus naar Maleisië zoeken en m'n reis verder vervolgen. De eerste stop zal Malakka zijn en is ongeveer 4uurtjes rijden vanaf hier. Van veel mensen hoor ik dat het ontzettend veel regent in Maleisië op het moment en dat sommige delen zelfs onbegaanbaar zijn, dus ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op Thailand, waar het regenseizoen nu net afgelopen is - ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het in Maleisië net begint en in Thailand net afgelopen is terwijl de landen aan elkaar grenzen, maar a la -. Nu moet ik gauw gaan uitchecken!

Houdoeeee!

  • 19 November 2015 - 22:04

    Marjanne De Bie:

    Jessica, wat een avontuur al tot nu toe. Leuk te lezen vanuit het koude Nederland. Wij zijn positief jaloers op je, geniet ervan en blijf gezond. Goed drinken hoor!

    Groetjes,

    Marjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Jessica

Actief sinds 17 Okt. 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 1911

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 22 December 2015

Indonesië, Singapore & Maleisië

Landen bezocht: