Surf's up! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jessica Braack - WaarBenJij.nu Surf's up! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jessica Braack - WaarBenJij.nu

Surf's up!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 Oktober 2015 | Indonesië, Ubud

Aloha!

Daar zijn we dan, eindelijk tijd om jullie eens op de hoogte te brengen van mijn belevenissen :)

Het is inmiddels iets meer dan een week geleden dat ik in het vliegtuig stapte in Amsterdam, maar ik moet eerlijk zeggen, het voelt als een eeuwigheid. Al zoveel gezien en indrukken opgedaan dat ik het gevoel heb alsof ik al weken weg ben! Al hoewel ik vaker buiten Europa heb gereisd moest ik toch weer even wennen aan dit sfeertje, het chaotische verkeer, de aandacht van vieze mannetjes etc etc.

Na een goede vlucht begon het avontuur in Denpasar. Waar mij verteld werd dat ik opgehaald zou worden van het vliegveld kon ik niemand vinden met een bordje met mijn naam; ga die maar eens proberen te vinden tussen duizend aziatische mannetjes met taxi bordjes. Helaas zagen ook deze aziatische mannen dat ik op zoek was naar iets, dus kwamen ze met z'n allen op me af stormen. Hellup, wat doe ik hier! Maargoed, uiteindelijk vond ik mijn chauf en konden we naar het surfkamp in Canggu rijden!

De eerste week stond vooral in het teken van surfen en strand. Elke dag werden we opgehaald door een busje van de surfschool om vervolgens naar het strand met de beste golven te rijden, dit betekende dat we soms om 6u opgehaald werden - dat noem je toch geen vakantie!! - en soms pas om 12u. Het was een week van vallen en opstaan -letterlijk en figuurlijk- en heel veel zout happen. Heerlijk. Totdat we in les 3 heel diep het water in gingen en er veeeel te hoge golven waren voor ons als beginners. De zee hier is soms zo sterk dat je er gewoon helemaal niks tegen in kunt brengen en veel te lang onder water geduwd blijft door de hoge golven. Wat dan wel weer een heel cool gevoel geeft is als je daadwerkelijk een goede golf te pakken hebt. In surftermen heet dat 'stoke'. Jaja, een heus woordenboek komt erbij kijken. Aloha is overigens niet meer hip, just so you know! ;) Dit doet me denken aan het volgende; de tekenfilmserie rocket power! Ik voelde me af en toe een soort Reggie als ik in het water aan het peddelen was, en ook wat andere personages uit de serie kwamen tot leven deze week.

Overigens was het verder een erg chill begin van mijn reis! Van met drie vrouwen op een scooter tot happy hours tot beerpong tournaments tot stappen tot diep in de nacht in Seminyak. Dit kwam echter het surfen niet altijd ten goede :)

Helaas was het gister tijd om alweer afscheid te nemen van iedereen op het surfkamp, toch een beetje een raar gevoel om je spullen weer te pakken en verder te gaan, ook al heb je er maar een week gezeten met 35 mensen en heb je niet eens iedereen echt goed leren kennen.

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik in Ubud, de culturele hoofdstad van Bali maar alsnog erg toeristisch. Hier verblijf ik de komende dagen!

Kusjes!

  • 27 Oktober 2015 - 09:36

    Manon:

    Gaaf Jess!! Stoere foto's ook!! X

  • 27 Oktober 2015 - 12:39

    Papa:

    Dag lieverd fijn dat je het naar je zin hebt en geregeld wat van je laat horen met jaloers makende foto.s
    Knuffel en blijf oppassen voor die mannetjes.

  • 27 Oktober 2015 - 17:11

    Geraterbraack:

    Hallo Jessica,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Stoer hoor zo op de zee. Als ik jong was had ik het misschien gedurfd. Maar.......Kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je al weken weg bent. Dat is toch heerlijk. Blijf vooral alert op die nare mannetjes. Hier geen bijzonderheden hoor. Geniet vooral verder. En fijn dat we regelmatig iets van je horen. Het is hier nu 17;00 uur, maar dan is het bij jou alweer middernacht. Voor straks lekker slapen! kus mama

  • 31 Oktober 2015 - 10:21

    AJ:

    Ha Jes,

    Lees nu pas het hele stuk wat je hebt geschreven :-S

    Leuk hoor!

    Veel plezier nog!

  • 03 November 2015 - 22:11

    Geraterbraack:

    Hallo Jessica,

    Hoe staat het leven daar? Alweer verder getrokken of toch nog op Bali? Groetjes en knuffels mama

  • 03 November 2015 - 22:32

    Melinda:

    Hey jessie,

    Klinkt super! Fijn dat het surf kamp een goed begin was :) veel plezier in ubud ( mits je daar nu nog bent).. have fun

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Jessica

Actief sinds 17 Okt. 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 1916

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 22 December 2015

Indonesië, Singapore & Maleisië

Landen bezocht: